Aşkın Formülü Yok: Zıt Kutuplar Birbirini Çeker...

19:43 ebru altin 0 Comments


Aspenger Sendromunu açık konuşmam gerekirse eğer geçtiğimiz günlerde seyrettiğim Aşkın Formülü Yok filmine kadar bilmiyordum. Daha sonra merak edip araştırdığımda hastalığın sosyal etkileşimde zorluklar, sınırlı stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan otistik spektrum bozukluklarından birisi olduğunu öğrendim.
Film deyip geçmeyeceksin işte... Kaç dakikaya sığdırılmış olursa olsun insana öğretecek birçok öğeye çoğu zaman sahip olabiliyor, şekil a'da görüldüğü üzere...
Benim adım Simon...
18 yaşındayım...
Uzayı, halkaları ve bana iyi bakan ağabeyim Sam'i severim...
Duygulardan, başkalarından, değişikliklerden ve Hugh Grant'in oynadığı romantik komedilerden hoşlanmam. Çünkü benim Aspenger Sendromum (AS) var... Dolayısıyla insanlar için önemsiz olan herhangi birşey benim hayatımı mahvedebilir. Bundan dolayı sistematik ve düzenli bir yaşam, hayatımı kolaylaştıran etkenlerden sadece birisidir...
İsveç'in geçtiğimiz sene Oscar adayı olan Aşkın Formülü Yok, genç yetenek Andreas Öhman'ın yönetmenliğini yaptığı 3. filmi. Filmin kahramanı olan Simon'un çok sevdiği ağabeyi Sam'i kız arkadaşı terketmiştir. Ayrılmanın yarattığı etkiyle birlikte Simon'unda hayatı ister istemez alt üst olmuştur. Hastalığı nedeniyle aşk ve duygu hakkında birşey bilmeyen Simon, parlak zekasını kullanarak tamamen bilimsel yöntemlerle ağabeyi Sam'e yeni bir sevgili bulmayı kendine görev edinir. Bu görevinin altından başarıyla kalkacak mı derseniz de eğer izleyip görün derim...

PS: Film her ne kadar ilk etapta ağır aksak başlamış olsa da, tam bırakmaya niyetlendiğiniz anda sizi birdenbire içine çekebilecek kıvama getiriyor, haberiniz olsun. O yüzden biraz daha sabredip, sonuna kadar izleyin derim, benden söylemesi. Şimdiden iyi seyirler...

You Might Also Like

0 yorum :