Aşk Kuantumu...

19:36 ebru altin 14 Comments

Popüler Kültür'ün son zamanlarda bize sunmuş olduğu nimetlerden bir tanesi de herkesin malumu bitmek bilmeyen kuantum teorileri! Secret ile başlayan bu kavramı uyarlamadığımız alan hemen hemen kalmadı gibi birşey...

Bunlardan bir tanesi de "Aşk Kuantumu"... Ne yalan söyleyeyim bahar modundayız diye elime düşen bu kitabı okumadan geçemedim açıkçası.

Çok ilgi mi çektiği için mi okudum? Elbette ki hayır... Tamamen merak duygumu gidermek adına okudum elimdeki bu kitabı...

Nitekim sizde nasıl bir etki yaratıyor bilmiyorum ama uzunca bir süre kuantum kitaplarıyla yatıp, kuantum kitaplarıyla kalkan birisi olarak, bende belli bir yere kadar başarı sağlasa da bir süre sonra direk kısa devre moduna geçiriveriyor beni...

Açıkçası onca okuduğum ve araştırdığım kaynağın bana verdiği mesaj kuantuma dair ne yalan söyleyeyim şu oldu. Maneviyatınız kuvvetliyse, meleklerinizle diyaloga geçebiliyorsanız, dua edince kuş gibi oluyorsanız ve hayatınızda her ne olmasını istiyorsanız kalben ve inanarak diliyorsanız, siz kendi kuantumunuzu zaten devreye sokmuşsunuz demektir. Süslü, cicili bicili terimlere, tanımlamalara ihtiyaç yok.

Doğrusu benim mantılatem bu şekilde. Katılırsınız veya katılmazsınız bilemem tabii ki...

Aşk Kuantumu'na değinecek olursak eğer yukarıda da değindiğim gibi kitabı sırf merakımdan ötürü bir solukta okuduğumu, açık yüreklilikle öncelikle itiraf etmek isterim. Evet, bir solukta okudum okumasına ama bu kitap bana kesinlikle hitap etmiyor. Bunu da dipnot olarak belirtmek isterim.

Kitabın içerisinde dolaşmaya başlamadan önce, kapakta yazan cümleyi özellikle tuttuğumu söylemeden edemeyeceğim. "Sen yeter ki istemesini bil, evren gerçek aşk'ı gönül kapına kadar getirecek ve kalbinin önünde diz çöktürecektir. Çünkü imkansız aşk yoktur." cümlesini nokta atışı misali kitabın kapağına taşıyıvermişler. Ehh ne yalan söyleyeyim, çok beğendim bu sözü...

Nuray Sayarı, çeşitli örneklemelerle ele aldığı Aşk Kuantumu kitabında; gerçek aşkınızı bulmanızda size yol gösterecek bir de karma test hazırlamış.

Aşk ve evlilik hayatınızdaki en büyük mutsuzluğunuz nedir?
Anne - babanızın evlilikleri nasıldı?
Anneanne ve dedenizin evlilikleri nasıldı?
Hayatınızda size en yakın akrabanız kimdir?
O akrabanızın aşk ilişkilerindeki durumu nedir?
İstediğiniz aşk bir türlü size gelmiyor mu?
Aldatıyor musunuz?
Aldatılıyor musunuz?
Hayata karşı güvensiz ve huzur musunuz?
Karşı cins sizden kaçıyor mu?
Eski ilişkilerinizde hatalı olduğunuzu düşündüğünüz durumlar var mı?

Basit gibi dursa da ne kadar önemli sorular aslında her biri... Aşk kuantumuna adım atmadan önce karmamızı bilip, hangi zinciri kırmamız gerektiğini öncelikle bilmemiz gerektiğini de söylemiş, Nuray Sayarı.

Testi yaptığınızda illa ki bir sonuca çıkıyorsunuz benden söylemesi... Bu testin her ne kadar yazılarak cevaplanması istense de ben kafadan cevaplamak suretiyle kendimle ilgili olan engellere ulaşmayı başardım. Siz yazarak belki daha da farklı sonuçlara ulaşırsınız belli mi olur?

Destek yayınlarından çıkan kitabın -en azından inananlar için- yol gösterici nitelikte olacağına şüphem yok. Yalnız kitabın bir bölümüne takıldığımı da özellikle belirtmek isterim. Sayarı, her ne kadar eski ilişkilerin yenileriyle karşılaştırılması gerektiğini savunmuş olsa da ben bu savına kesinlikle katılmıyorum doğrusu.

Her kim olursa olsun kişi, nev-i şahsına münhasır bir varlıktır sonuçta. Kişileri veya ilişkileri birbirleriyle kıyaslamak, benim mantılateme göre doğruya götürmekten ziyade yanlışa sürüklemekten başka bir işe yaramaz.

Aşk Kuantumu
Nuray Sayarı
232 Sayfa

You Might Also Like

14 yorum :

  1. bu kitabı ben de okudum. etkin bir kitap olduğunu söyleyemem. yada ben aşk aramadığım için bana pek flash gelmedi :) yine de bu kitap tuttu piyasada farkındayım :)

    YanıtlaSil
  2. Hülyacım çok doğru söylüyorsun. Bende arkadaşımdan aldım, okudum. Birinci baskısı sadece 100.000 adet ki kimbilir kaç baskı yapmıştır kitap... :))

    YanıtlaSil
  3. eee aşk yüzyılların popülaritesi, kuantum da son yılların... aşk ve kuantum kelimeleri bir araya gelmiş merak uyandırmaz mı hiç :)))

    YanıtlaSil
  4. bu arada mümkünse kelime doğrulamayı kaldır lütfen canım. yorum bırakmak zor oluyor da :)

    YanıtlaSil
  5. kelime doğrulamayı kaldırdım canım. Bundan sonrasında sorun olmaz sanırım :) Haha valla doğru söylüyorsun, asıl kuantum falan hikaye de aşk varsa okuyalım, ne yapılıyormuş bir öğrenelim modu biz kadınların ilgi konusu olduğu sürece bu tür kitaplar her daim satar, sattırır :))

    YanıtlaSil
  6. hihihiii aşk lafı çok fena büyülü bişi :) ben de kitap yazıyorum şu an ama aşkla ilgili bişey koymadım henüz. yoksa koysam mı? :D

    bu arada kelime doğrulamayı kaldırdığın için teşekkür ederim :) rahatça yorum yapabilmek çok güzel :)

    YanıtlaSil
  7. cok guzel bı konusu varmıs kuantum fızığıyle ılgılı bende cok kıtap okudum ınsanların pozıtıf seylerı kendıne cektığıne ınanıyorum hepsı dusuncelerımızle ılgılı

    YanıtlaSil
  8. arızalı çiftlere yönelik birşeyler olursa benim direk ilgimi çeker :) maksat sivri yönlerin törpülenmesi diyelim :) İşin esprisi bir yana sende kitap yazanlar camiasından desene :) Bende masal kitabı çıkarıcam inş. Yayınevi sürecim devam ediyor, hayırlısı artık... Siz romanları yazadurun bende senaryomu tamamlayayım :)) Filme gelirsiniz artık :))

    YanıtlaSil
  9. biricitcim valla çok doğru söylüyorsun canım. İnsanlar pozitif şeyleri kendilerine çekiyorlar ama bazen negatif tiplerin etkisinde kaldığımızda olmuyor değil hani...

    YanıtlaSil
  10. :))) Ne güzel kitapları tokuştururuz artık ;)
    Canım ben kişisel gelişim üzerine kitap yazıyorum. Yaşam koçuyum zaten.
    Senin kitabın da hayırlı olsun canım. Dilerim çok satsın :) Filme de koşa koşa geliriz :)
    Benim kitap henüz bitmedi. Basım aşaması ne zaman olur belli değil bu yüzden :)Ama ilişkiler ve aşk üzerine bişeyler eklersem de fena olmayacak hani ;)

    YanıtlaSil
  11. Aynen, tokuşturup kutlamak gerek ne de olsa... Taze NLP öğrencisi olarak demek bir yaşam koçuyla konuşuyorum. Süper yahu, bunu daha da çok sevdim işte. Kitabının ilk tanıtımını ben yapıcam ona göre, baştan anlaşalım :)
    Bu arada açıkçası ilişkilere yönelik birşeyler eklesen harika olur canım. Zira şu an etrafımdaki kızlar yumağı olarak en büyük handikabımız egonun susmamasından kaynaklı ilişkilerdeki iletişim sorunları. Ucundan kıyısından bir giriş yapsan -ki bununla ilgili başlı başına bir kitap bile çıkartabilirsin- harika olur bana göre...

    YanıtlaSil
  12. Hehe tamam canım anlaştık. Birbirimizin kitaplarının tanıtımlarını ilk biz yapıcaz ;)

    Bu bahsettiğin konu hakkında ciddi şekilde bir çalışma yapıp kitaba büyük bir konu olarak koymayı düşünüyorum şu an. Eğer istersen konu hakkında daha çok ayrıntı da verebilirsin bana. Senin ve çevrenin beklentilerinden bahsedebilirsin. Bu konu üzerinde ne kadar çalışırsak o kadar iyi ve doyurucu bir sonuç alırız bence. mail atmak istersen hulya_karayel@yahoo.com

    YanıtlaSil
  13. Tamamdır canım anlaştık o zaman. Mailini not ettim. Akşam evde olursam yazarım sana mutlaka birşeyler... benim mail adresimde ebrualtin@gmail.com. İletişimde kalalım mutlaka...

    Yüzlerimizden gülücüklerin eksik olmayacağı pırıl pırıl bir gün olsun hepimiz için...

    YanıtlaSil
  14. Anlaştık tatlım ;)

    Bu güzel dileğine AMİİİİNNN diyorum ;)

    YanıtlaSil