Ejderha Dövmeli Kız...

11:54 ebru altin 4 Comments

Sinemaya gidene kadar ki süre içerisinde aslında aklımda Zenne'yi izleme düşüncesi vardı. Ama neye niyet neye kısmet misali, bana uyan seansı kaçırınca mecbur kendimi David Fincher'ın yönetmenliğini yaptığı Ejderha Dövmeli Kız isimli filmde buldum.

Malum Ejderha Dövmeli Kız, uzun bir süre herkesin elinden düşmeyen ve övgüyle bahsedilen kitaplardan birisi niteliğindeydi. Açıkçası o dönemde kitabı okumadığım için kafamda filme dair bir beklenti olmadan geçip, yerime oturdum. Reklam ve trailer geçişi sonrasında muhteşem denebilecek bir jenerikle filmimiz de açılışını gerçekleştirmiş oldu. Dediğim gibi filmin jeneriği tek kelimeyle harikaydı.

Siyah bir yağ, devamlı biçim değiştiren insan suratları ve çiçekler arka fonda çalan müzikle birleşip, aslında bir nevi birazdan izleyeceğimiz Lisbeth Salander karakterinin iç dünyası hakkında bize fikir veriyor gibi duruyordu. Yada en azından bende öyle bir etki bıraktı, bilemiyorum.

İsveç'te yayınlanan Milenyum dergisinin başarılı yazarlarından Mikael Blomkvist, Hans - Erik Wennerström adlı bir CEO hakkında hazırladığı dosyadan dolayı iddialarını kanıtlayamadığı için tazminat cezasına çarptırılır.

İsveç'in zengin endüstri patronları arasında yer alan Henrik Vanger ise çok sevdiği ve uzun zamandır kayıp olan yeğeni Harriet'in ortadan kaybolmasının ardındaki gerçeği aydınlatması için gazeteci Blomkvist'i görevlendirir.



Normal şartlarda asılsız iddiadan dolayı başı dertte olan gazeteci, yeğeninin ölümünden muhtemelen sorumlu olan ailenin malikanesine doğru, kar buz demeden yola çıkar. Bu sırada Milton Güvenlik adına çalışan sıradışı hacker Lisbeth Salander'da Blomkvist'in geçmişini araştırmakla görevlendirilir.



Ve tabii ki olmazsa olmaz mutlak son biranda gerçekleşir ve bu ikilinin yolları bizi pek de şaşırtmadan kesişme raddesine gelir. Dolayısıyla film de, o noktadan sonra hareketlenmeye başlar.

Bugüne kadar çektiği filmlerin bir çoğunda kutsal kitap ve seri katili bulma temasını ele alan David Fincher'ın insanda tedirgin edici bir intiba bıraktığı tarzını beğeniyorsanız eğer, tabii bir de kitabı okumadıysanız eminim keyif alarak izleyeceğiniz bir film olacaktır.

Ps: Daha önceleri beyazperdeye uyarlanan filmlerin kitaplarını okuyup, öyle izlemiş olurdum. Bu sefer tam tersini yaptım. Filmi önceden seyrettim, kitabı da bu yakınlarda oturup okuyacağım. Bakalım nasıl bir imge yaratacağım hayal dünyamda, merak ettim :))

Ps 1: Ayrıca bu film, tam olarak hatırlayamıyorum ama daha önce çevrilmiş ve büyük bir kesimden de olumlu eleştiriler almıştı. Ben Fincher'ın tekrardan yapma ihtiyacı duyduğu filmi seyrettim. Hazır hafızamda daha tazeyken İsveçli yönetmenin uyarlamasını da izlemek istiyorum. Bakalım arada nasıl benzerlikler ve farklılıklar var...

You Might Also Like

4 yorum :

  1. Kitabı okumadım ama filmi merak ediyorum, bilgiler için teşekkürler...
    Bu arada Zenne'yi de izleyin derim, çok başarılı bir film...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Kitabı süperdi, filmini de izlemeyi çok istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. ben bu kitaplar ilk çıktığında (2009 sonu olması gerekiyor) üç serisinden ikisini okuyup üç serinin filmini de izledim. kitaptan sinemaya uyarlanan filmler arasında başarılı saydıklarımdan. Lizbeth Salande'in başına gelenlere ve bu durum karşısındaki tepkilerine inanamayacaksınız. Tabiki kitabı daha güzel. Bunda oldukça kalın olan kitaptaki her ayrıntıyı ekleyememeleri ve hayal dünyanızın sınırsızlığının payı büyük.Kitabın kalınlığı gözünüz korkutmasın,3.güne kalmadan bitireceksiniz;)

    YanıtlaSil
  4. Baykuş Gözüyle: Zenne'yi bende merak ediyorum. Kaldı ki bugüne kadar çıkan yorumları, röportajları okudukça merakım daha da artıyor. Bir aksilik olmazsa yarın gidip izliycem :)

    Kitap Eylemcisi: Bende kitabı okumak için can atıyorum. Bakalım sonuç nasıl olacak :) Filmi kaçırma derim :)

    Ayşen Ilgın: Ayşencim ben bu zamana kadar ki süreçte kitabını okuduğum hiçbir filmi kaçırmadım gibi birşey. Ama Ejderha Dövmeli Kız'ın filminin çevrileceğine dair haberler çıkınca beklet bakalım, nolacak dedim. Ondan dolayı da okumadım. İsveçli yönetmenin çektiği filmi bilmiyorum. İzleyememiştim. Ama David Lynch'ın işi eğer iki ve üçü de çekecekse oldukça zor gibi duruyor. Bakalım neler yapacak serinin diğer filmlerinde. Lisbeth Salander rolünü canlandıran hatunun oyunculuğuna da bittim tek kelimeyle. O nasıl bir performanstı yahu, bayıldım. Bu arada kitabın kalın olması falan sorun değil, ne tuğla kalınlığında kitaplar okudum ben :))Kitap olsunda incesi, kalını farketmiyor benim için :) Senin bu yorumlarından sonra kitabı yarın hemen alıp okumaya başlıyorum :) Çok sağol yorumlar için...

    YanıtlaSil