Okuduk Bitti: Senden Başka Yok!

10:14 ebru altin 0 Comments

İtiraf edeyim Marian Keyes ismini Antalya'da mesken edindiğim D&R'a gidesiye kadar hiç duymamıştım. Bu nedenden ötürüdür ki Keyes için kimdir, nedir, ne üzerine yazılar yazar şeklinde peşisıra sıralanan fikirlerim yoktu.

Beyaz bir kapak üzerinde illüstrasyon bir kız ve ünlü tasarımcı Bijan'ın müşterileri için beklettiği özel tasarım sarı taksisi gibi arz-ı endam eden bir araç resmi vardı. Yanında da doğal olarak bir not yazılıydı. Senden Başka Yok!

Ne yalan söyleyeyim bu olsa olsa bana ancak evrenden bir mesajdır düşüncesiyle sayfaların arasında hızla dolaşmaya başladım. Irish Independent Marian Keyes için Maeve Binchy'nin tahtına kurulan modern bir roman kraliçesi olma yolunda gidiyor tarzında birşeyler söyleyince de waoowww dedim. Senelerin Maeve Binchy'si yine karşımda demek...

Binchy okurlarının yakından bileceği üzere hemen hemen tüm kitaplarında buram buram İrlanda konu edinir. Gitmeden bilirsiniz, köşeyi dönünce sizi hangi meyhanenin karşılayacağını... Ona göre de ya hızlanırsınız, yada yavaş adımlarla yolunuza devam edersiniz.

Keyes aslına bakarsanız bu aşamada Binchy ile zıtlıklarda taşımıyor değil hani. Karakterlerin birçoğu İrlandalı olmuş olsa da hikayenin kahramanları genellikle New York'u mesken edinenlerden oluyor. Aynı kitabın esas kızı Anna gibi...

Ölmüş bir koca, ölmüş kocanın arkasından günlerce gözyaşı döken yanlız bir kadın, ve o kadının çevresinde var olan bir sürü arkadaş topluluğu... Evet, kitap kısaca bu kadar, dağılabilirsiniz arkadaşlar demek çok isterdim ama asıl hikaye işte tamda o noktada başladığı için benden şimdilik bu kadar olsun diyorum. Merak ettiyseniz alın, okuyun... Sonrasında ben burdayım nasıl buldum, nasıl buldunuz konuşup, tartışalım...

PS: Bu arada bu kitap nedendir bilinmez bana P.S:I Love You filmini çağrıştırdı. Sizde de aynı etkiyi yarattımı merak ettim...
PS 2: Yazarın başka bir kitabını okur muyum? Hiçbir fikrim yok doğrusu...
PS 3: Can sıkıntısından kurtulup, birkaç günlüğüne bir yerlere kaçamak yapmayı düşlüyorsanız eğer bu kitap tamda şu anda aradığınız kitap olabilir. Benden söylemesi.

You Might Also Like

0 yorum :