Hızlı okumada ne durumdasınız?

19:40 ebru altin 2 Comments

Bir veya iki sene önce sırf merakımdan Hızlı Okuma Semineri'ne katılmış ve kendi hızıma deyim yerindeyse şaşıp kalmıştım. Malum herkes kendisine göre hızlı okuduğu iddiasında bulunur ama bu ne kadar doğrudur tartışılır.

Hızlı okuma, adından da anlaşıldığı gibi normalden daha kısa sürede daha çok şey okuyup, daha iyi anlamak amacıyla yapılan bir okuma tekniğidir. Yetişkin bir insanın dakikada 150 ile 300 kelime arasında okuma kapasitesinin olduğunu düşünecek olursak eğer zaman zaman kendimize bu testi yapmamızda yarar var diye düşünüyorum.

Süreç içerisinde okuma hızımızda bir düşüş yaşanır mı?
Elbette evet!
Peki bu kadar net nasıl konuşabiliyorum? Çünkü kendimden biliyorum.

Hızlı Okuma Semineri'ne katıldığınız da öncelikle eğitmen tarafından size bolca göz egzersizi yaptırılır. O denli göz kaslarınızı geliştirecek hareketler yaptırılır ki gözünüz neredeyse fıldır fıldır hareket edecek kıvama gelir. Vaay be hareket eden bu göz benim mi diye direk şüpheye bile kapılabilirsiniz. 

Sonrasında da 500 kelimelik bir metin önünüze konularak 1 dakika içerisinde kaç kelime okuduğunuz belirlenir. Aman canım bunu yapmakta ne var demeyin. Birçok kişinin eğitim sırasında çuvalladığını söylememe gerek yoktur sanırım. 

Aslında birçoğumuzun düştüğü yanılgı şuradan kaynaklanıyor. Beyniniz metnin bütününü mü yoksa bir kısmını algılıyor? Bütün mesele bu? Kaldı ki hızlı okumanız da anlama oranınızla eş değerde! Hatta şöyle demek daha doğru olur. Okuduğunu anlamadıktan sonra hızlı okumanın pek de bir önemi yok. Bundan dolayı kendinizi kandırmanıza hiç ama hiç gerek yok.

Çocukluğumdan beri kitaplarla haşır neşir olan birisi olarak okuma hızım konusunda en küçük bir kaygım bile olmadan bir dakika içerisinde 425 kelimeyi sıkıştırarak, sınıfın en iyisi olduğumu daha dün gibi hatırlıyorum. 

Bu eğitimin üzerinden toplamda 2 yıl geçti. Ve itiraf etmem gerekirse eğer o hızımı kaybettmişim. Acı ama gerçek. 

Nereden bildiğime gelince...
Geçtiğimiz günlerde internette dolaşırken hızlı okuma ile ilgili internette bir testle karşılaştım. Eh böyle bir test bulup da yapmamazlık yapar mıyım? Elbette hayır.

Kolları sıvayıp metni okumaya, metin sonunda da okuduğum konuyla ilgili testi başarılı bir şekilde geçtim. Peki sonuç ne oldu derseniz hemen söyleyeyim.

425 kelimeyle kıyaslayınca ortaya çıkan kelime sayısı 275 şeklinde oldu ki bu da ortalama 8. sınıf öğrencisinin okuma hızıyla eş değermiş :) Bende ki durum eyvah eyvah modunda anlayacağınız. Tabii bu rakamı arttırmak yine benim elimde. O yüzden kasmaya hiç ama hiç gerek yok. Nasıl düşürdüysem öyle yükseltmesini de bilirim.

Peki siz okuma hızında ne durumdasınız?
Merak edenler için testin linkini aşağıda paylaşıyorum. 
Şimdiden testi yapacaklara kolay gelsin :)
Her daim hızlı ve mutlu kalmanız dileğiyle  



You Might Also Like

2 yorum :

  1. ben bu dönem başında kpss egitimi için kayıtlı oldugum dershanenin, Turkçe ögretmenınden hızlı okuma egitimi almaya başlamıştım (okuyan gruplara ozel olmasına ragmen mezun gruplarda oldugum için zorla kedimi egitime dahil ettirip :)))
    uzun suredir çok merak ettigim bir egitimdi çunku.
    herşey çok keyifli ilerlerken, rahatsızlandıgım için yarıda bırakmak zorunda kalmıştım. Şimdi harika paylaşımın sayesinde siteye uye olarak hızlı okuma seminerine dahil oldum
    hemen testi denemek istiyorum
    tesekkurler tekrardan...

    YanıtlaSil
  2. Ben hızlı okumanın (yani anlayarak hızlı okumanın) kısa bir eğitimle kalıcı olarak öğretilebileceğine inanmıyorum. Sürekli kitap okumak sayesinde kendi kendine gelişiyor bence. Sınav dönemindeki tüm kuzenlerime, tanıdıklarıma da aynı şeyi söylüyorum, okuma alışkanlığı edinseler yetecek. Sizin ilk skorunuz da benim fikrimi destekledi. =)
    Paylaştığınız testi denedim şimdi; 430 sözcük, testte de %80 çıkardım. (Kahve içmedim daha, yoksa test skorum yükselirdi bence ehehe)

    YanıtlaSil