Gece Yarısı Sokakta Tek Başına Yürüyen Kız

20:54 ebru altin 0 Comments

Göz renkleri sürekli değişim içinde olup, gün ışığından etkilenmeyen ve köpek dişleri ile de son derece ilgi çeken yegane varlık deyince akıllara gelen ilk şey elbette vampirler olmaktadır. Açıkçası bu türü sevmemekle birlikte yine de elimden geldiğince fikir edinmek açısından izlemeye gayret ederim. Kah sonunu getiririm, kah ise getiremem.
Birazdan bahsedeceğim film ise ne yazık ki sonunu getiremediğim vampir filmlerinden. Geçtiğimiz haftalarda gösterime giren film aynı zamanda İranlı kadın yönetmen Ana Lily Amirpour'un da ilk uzun metraj çalışması niteliğinde. İran sinemasının ilk vampir filmi olması da cabası tabi...

Orijinal adı A Girls Walks Home Alone at Night olup, ülkemizde Gece Yarısı Sokakta Tek Başına Yürüyen Kız olarak çevrilen bu filmden açıkçası izleyene kadar bihaberdim.

İran sinemasının içerisinde vampir temasını yerleştirme fikrinin bana uzak olmasından mıdır bilinmez ama filmi ilk dakikalarda pür dikkat seyrederken, son sahnelere doğru kendimi uyurken buldum diyebilirim.
Ne yalan söyleyeyim birçok eleştirmen tarafından beğenilen film, nedense ben de aynı etkiyi yaratmadı. Siyah beyaz olmasından mıdır yoksa başka bir nedenden dolayı mı bilemiyorum elbette. Tabii sonuç her ne kadar ben de olumsuz olmuş olsa da belki siz keyif alarak izlersiniz belli mi olur. O yüzden bundan sonraki kısmın bol miktarda spoiler içereceğini hatırlatarak, filmle ilgili detayları sizlerle paylaşmaya devam ediyorum.
Film, öncelikle İran'ın Bad City isimli kasabasında geçmektedir. Bu hayalet kasabada fahişeler, uyuşturucu bağımlıları, kadın tüccarları ve daha birçok sefil ruh da kol gezmektedir. Ölümün ve umutsuzluğun kol gezdiği bu kasabadaki kadın vampiri ise kasabanın azılı suçlularının peşine düşerken izliyoruz.

Arash, babasının uyuşturucu bağımlılığı yüzünden arabasını bir torbacıya kaptırmıştır. Kendisi de bir torbacı olan Arash, arabasını geri almaya gittiğinde adamın öldürüldüğünü görür. Adam "Kız" adında, şehri lanetli insanlardan arındırmayı amaçlayan bir vampir tarafından öldürülmüştür.

İran'ın ilk Vampir Western'i olan Ana Lily Amirpour'un bu filmini izleyecek olanlara şimdiden iyi seyirler diliyorum. Bendeki etkisi pek parlak olmadı ama siz de bıraktığı tat farklı olur belki kimbilir. İzlemeyi düşünenlere şimdiden iyi seyirler :)


You Might Also Like

0 yorum :