La Sonsuzluk Hecesi...

12:41 ebru altin 4 Comments

Nazan Bekiroğlu ile tanışıklığınız oldu mu yoksa olmadı mı bilemiyorum ama benimkisi geç gelen bir tanışma şeklinde olmuştu kendisiyle...
Ancak geç olmuş olmasına rağmen peşinden sürüklenip, gitmeden de yapamamıştım hani...
Öncesinde Bakü, Trabzon, Tiflis, İran, İstanbul derken uzun bir yolculuğa çıkmış, ardından da Nar Ağacı'nın altında oturup yolculuğu sonlandırmıştık yazarla birlikte.
O tadı alabileceğim başka bir kitap bulabilir miyim acaba diye araştırma içerisine girdiğimde ise olan olmuş ve La Sonsuzluk Hecesi ile başka bir yolculuğa çıkıvermiştim.
Nasıl başladığını anlamadığım bir yolculuktaydım sanki...
Yok, yok büyülü bir dünyaya geçiş yaptığım, kelimelerin gücü karşısında kendimi kaybettiğim bir hikayenin içerisindeydim bu sefer...
Daha öncesinde duyduğumuz, bildiğimiz kişiler vardı bu sefer kitapta. Ancak o kadar güzel ve etkileyici bir şekilde anlatılmıştı ki, bildiklerimden bile şüphe eder olmuştum kitap bitip de kapağını kapattığımda...
Hikayenin ismi düştü dilime bir gece: "La"
"İlla" dedim.
Bir ömür boyu aradığım hece harfinin "La" olduğunu bildim.
Sonsuzluk Hecesi ve La...
Kuldu Adem, fıtratındaki merak hissi fazla taşmış, kalbini delip, tenini bile istila etmişti.
O ağaç ve bilmek merakı bir ağaç kurdu gibi oydu beynini Adem'in...
Oysa ki kutsal ruhla balçık arasında geri dönen bedeniydi yalnızca...
Adem ilklerin insanıydı ancak bu ilk sınav hiçbir kula nasip olmayan ağırlıktaydı. 
Bu kadar çok hayır diyebilmek için ne kadar büyük bir evet demiş olmak gerekirdi acaba?
Hikayeyi anlamak için insanın kendisini biraz zorlaması gerektiğini baştan söylemekte yarar var. Zira bilinen tüm dillerin ve tüm insanlığın hikayesi olan Adem ve Havva hikayesi, her dilde başka başka yazılıyor ve herkes kendi dilinde biliyor bu iki ismi... 
Evet, bu iki ismi! Yani Adem ve Havva'yı!
İlk insan, ilk aşk, ilk yasak ve kovuluş...
Eğer Filbahar ağacının gölgesinde filbahar çiçeğinin kokusuyla başlayan ve yine filbahar çiçeği kokusuyla sonlanan böylesi bir hikayenin içerisinde yer alma gibi bir düşünceniz varsa La Sonsuzluk Hecesi'ne bekleriz efendimm :)

You Might Also Like

4 yorum :

  1. Paylasim icin tesekkurler...sizin sayenizde bugun genel fikir sahibi oldum yazarla ilgili..kitabi bakacagim..

    YanıtlaSil
  2. Nazan Bekiroğlu'yla iyi ki tanıştım dediğim kitap.

    YanıtlaSil
  3. Dostbahcesindenlezzetler: Umarım beğenerek okuyacağınız bir kitap olur.

    Didem: Ben sondan başa doğru gidiyorum sanırım. Zira Nar Ağacı'yla başlayıp La Sonsuzluk Hecesi'ne doğru yol aldım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok severim Nazan Bekiroğlu'nun üslubunu ...Bu kitabı masalsı.İlk okuduğum kitabı 'Yusuf İle Züleyha ' idi,şiirseldi. Yakında Mücella'yı bitirdim,sadeleşme sürecindeyken nasıl da denk düştü.Şimdi sırada 'Nar Ağacı ' var (Züleyha)

    YanıtlaSil